Brussel·les descarta declarar tot el corredor central eix prioritari
Si el govern espanyol té la intenció d'exigir a Brussel·les que el
corredor ferroviari central -en el tram que travessa el Pirineu aragonès
fins a França- també sigui considerat una infraestructura prioritària,
es trobarà amb un no rotund de la Comissió Europea. Fonts comunitàries
van insistir ahir que l'aposta de Brussel·les és pel corredor
mediterrani, que connecta Algesires amb la Jonquera passant per
Bobadilla (Sevilla), Almeria, Múrcia, València, Tarragona i Barcelona.
Les mateixes fonts van explicar que l'executiu comunitari considera que l'últim tram del corredor central no es pot incloure en el mapa de projectes prioritaris perquè "no és realista" que pugui estar enllestit el 2030 ni que Espanya tingui prou diners per finançar-lo. "Al mapa hi figuren només les obres que poden estar acabades el 2030", van explicar les fonts comunitàries. Construir l'últim tram del corredor central implicaria foradar els Pirineus, una obra molt costosa.
La Comissió Europea va presentar a l'octubre el mapa amb els projectes europeus de transport considerats prioritaris i que comptaran amb prop d'un 20% de finançament comunitari. Brussel·les subratlla que les infraestructures seleccionades s'han escollit mitjançant criteris "tècnics i no pas polítics", tenint en compte que siguin projectes beneficiosos per al medi ambient i que connectin grans ciutats, ports i aeroports.
Llum verda dels governs
Els ministres de Transports i de Foment dels Vint-i-set es reuniran demà a Brussel·les per donar el vistiplau al mapa de la xarxa transeuropea de transports. Si Madrid considera que l'anterior executiu socialista no va defensar amb prou diligència la inclusió de tot el corredor central, serà el moment de posar-ho sobre la taula. Ahir, però, la ministra de Foment, Ana Pastor, ja va deixar entreveure que a l'hora de la veritat també defensarà el corredor mediterrani.
http://www.ara.cat/premium/cronica/Brusselles-descarta-declarar-corredor prioritari_0_667733279.html
Les mateixes fonts van explicar que l'executiu comunitari considera que l'últim tram del corredor central no es pot incloure en el mapa de projectes prioritaris perquè "no és realista" que pugui estar enllestit el 2030 ni que Espanya tingui prou diners per finançar-lo. "Al mapa hi figuren només les obres que poden estar acabades el 2030", van explicar les fonts comunitàries. Construir l'últim tram del corredor central implicaria foradar els Pirineus, una obra molt costosa.
La Comissió Europea va presentar a l'octubre el mapa amb els projectes europeus de transport considerats prioritaris i que comptaran amb prop d'un 20% de finançament comunitari. Brussel·les subratlla que les infraestructures seleccionades s'han escollit mitjançant criteris "tècnics i no pas polítics", tenint en compte que siguin projectes beneficiosos per al medi ambient i que connectin grans ciutats, ports i aeroports.
Llum verda dels governs
Els ministres de Transports i de Foment dels Vint-i-set es reuniran demà a Brussel·les per donar el vistiplau al mapa de la xarxa transeuropea de transports. Si Madrid considera que l'anterior executiu socialista no va defensar amb prou diligència la inclusió de tot el corredor central, serà el moment de posar-ho sobre la taula. Ahir, però, la ministra de Foment, Ana Pastor, ja va deixar entreveure que a l'hora de la veritat també defensarà el corredor mediterrani.
http://www.ara.cat/premium/cronica/Brusselles-descarta-declarar-corredor prioritari_0_667733279.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada