El Bloc de l'Albert

La meva foto
Roses, Alt Empordà
Catedràtic de Geografia i Història a l'INS "Cap Norfeu" de Roses (Alt Empordà)

dilluns, 10 d’octubre del 2011

El Parlament Europeu veu "inviable" el Corredor Central i "crucial" el Corredor Mediterrani.

El president de la comissió de Transports de l' eurocambra, Brian Simpson, destaca la importància de connectar els ports catalans i valencians amb el centre i el nord d'Europa, i l'atlàntic, al País Basc.
El president de la comissió de Transports del Parlament Europeu, Brian Simpson / ACN  

El president de la comissió de Transports del Parlament Europeu, Brian Simpson / ACN
El president de la comissió de Transports del Parlament Europeu, el laborista britànic Brian Simpson, ha advertit el govern espanyol que la travessia central dels Pirineus "no és viable ni necessària". Simpson afirma, en una entrevista a l'ACN, que "dos corredors per a passatgers i mercaderies és el màxim". L'eurodiputat laborista afegeix que "no s'ha de ser cap geni per entendre que, si la via del TGV francès s'acaba a prop de Perpinyà i la del TGV espanyol ja arriba a Barcelona, el més beneficiós seria connectar-les".
Simpson critica l'intent de "polititzar" les infraestructures ferroviàries sense "tenir en compte quines són les necessitats de les regions i de l'Estat". El responsable de la comissió de Transports alerta el govern espanyol que els TGV "no són barats" i que "no és necessari cobrir tota Espanya de línies d'alta velocitat, sinó només connectar les principals ciutats i França i Portugal".
La Comissió Europa farà públic el 19 d'octubre que no subvencionarà la travessia central, tot i la pressió del govern espanyol.